zaterdag 5 februari 2011

Toerclub Vrijburg tocht via Kats

donderdag 17 mei 2007 22:32 door Draver

Vanavond met de Toerclub Vrijburg mijn favoriete rondje gereden, het was een verrassing de kopmannen Ronnie en Roald namen direct het heft in handen richting Middelburg via de Abeelseweg zijn we via de westzijde naar de Zandvoortseweg gereden, in dit mooie weide gebied is het nu een walhalla voor Vogelaars ik zag Gido Davidse met zijn kijker naar iets bijzonders aan het zoeken, ik zag net op de nieuwsgroep van de Vogelwerkgroep Walcheren dat het om een Witvleugelstern ging en zoals hij aangaf op het wonderschone Walcheren, verder op de fiets ik had nog geen idee waar de kopmannen ons naar toe zouden brengen vanavond, ik dacht het zal wel een klein rondje over Walcheren worden i.v.m.de zware tocht van zaterdag door de Ardennen, maar geen pardon vanavond we snelden via Serooskerke,Vrouwenpolder en de Veersegatdam richting de kering, toen ging mijn hoop verloren dat we vroeg thuis zouden zijn, er werd koers gezet naar de noordzijde van Noord-Beveland via de Camping De Roompot zijn we onder langst de dijken en inlagen naar Colijnsplaat gereden, onder de Zeelandbrug door zijn we door het liefrijke dorp Kats gereden om zo naar de sluizen en de brug van Katseveer weer op Zuid-Bevelanden te belanden, gelijk onder de dijk van het Veersemeer naar de bovenzijde van Wolphaartsdijk richting de Middelplaten daar werden we weer toegezongen door de Nachtegaal en een Veldleeuwerik ik weet niet of iedereen hier kan van genieten tijdens het koersen, hier zag ik ook de andere kopman op kop komen Hans, ik heb vandaag alleen maar achterwielen gezien,via Arnemuiden en de sluizen van Veere ( of het nog niet genoeg was) richting Middelburg en Vlissingen, vandaag ook aanwezig onze nestor van de groep Mat Baartman, lekker constant tempo gereden, wind van 2/3 N/W en een temperatuur van 14 graden, met het inrijden erbij vanavond 83 km op de teller, we waren met 11 man, ik hoop dat ik van deze inspanning zaterdag geen last zal hebben, morgen wat onderhoud uitvoeren aan de fiets.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten