zondag 6 februari 2011

De Zandlopers Kop van Schouwen en het gevaar van Teken

 
zondag 27 mei 2007 21:07 door Draver


Zondagmorgen een looptraining afgewerkt met de Zandlopers de loopgroep van Delta Sport, klokslag 10.00 vertrekken wij bij het keetje in de Boswachterij, vandaag op het programma een vrije looptraining er werd na het inlopen gekozen voor de Gele ronde over ongeveer 6 km.

Een erg gevarieerd rondje met van alles, heuvels, afdalingen, loszand, houtsnippers dus vandaag een stevige natuurlijke Fartlek met heel veel tempo wisselingen, we liepen met 3 man in onze groep die aan elkaar gewaagd waren, mijn hartslag liep stevig op naar 155 voor mij vrij hoog gezien mijn leeftijd, na deze training zijn we rustig gaan uitlopen naar het strand.

Ze zijn momenteel bezig met het aanbrengen van een zandsuppletie, met een hopperzuiger wordt het zand via buizen op het strand aangebracht, en het strand wordt ongeveer 1 meter opgehoogd, ze waren ook vandaag 1e Pinksterdag ook volop aan het werk,daarna hebben we met zijn drieën nog even gezwommen de watertemperatuur gaat de goede kant uit ongeveer 16 graden, er waren wel veel kleine kwalletjes in het zeewater.

Vandaag zag ik een folder hangen in ons keeltje met informatie over tekenbeten, heb ik maar meegenomen en thuis even doorgelezen, voor alle zekerheid ook maar even mijn lichaamsdelen onderzocht en jawel hoor er zaten twee teken vast in de huid, en er was er nog een op zoek naar een geschikte plaats, we konden gelijk de tekentang gebruiken die nog in de plasticverpakking zat, ik loop al ruim 25 jaar in Oranjezon en de Kop van Schouwen om te trainen, nooit geen aandacht aan besteed dus nu voortaan maar even na de looptraining even alles controleren.


Na afloop was er ook nog een traktatie van Gert Jan hij was jarig dit is een vast ritueel na afloop van de training als er iemand jarig is, er wordt dan uit volle borst gezongen in het bos.
We waren ongeveer 1.45 uur onderweg en ik schat dat we ongeveer 15 km hebben gelopen, temperatuur zeewater was 16 graden en daar boven 14 graden, het was in het water aangenamer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten