maandag 14 februari 2011

Fietstraining Tilburg De Reusel

 zaterdag 14 juli 2007 10:44 door Draver
 

Vrijdag op familiebezoek in Tilburg de Colnago maar in de auto een hele middag binnen zitten verveelt snel, besloten om een rit te maken richting Oirschot en Boxtel en omgeving.
 
 In Tilburg langs de Ringbaan Zuid gezocht naar een fietsroute naar het Wilhelminakanaal, maar de route gevolgd  naar Oirschot, via Moergestel voor mijn gevoel maar naar het zuiden gereden om naar het fietspad naar het Wilhelminakanaal te zoeken, ik had goed gekozen ik kwam langs een heel mooie slingerweg die gedeeltelijk samenliep met de beekloop De Reusel .
 
Zij ontspringt in Reusel en stroomt door het Landgoed de Utrecht en vervolgens langs Baarschot en Diessen onder het Wilhelminakanaal door naar Moergestel, waar zij overgaat in de Achterste Stroom.
 
Vervolgens bij Haghorst langs het kanaal richting Oirschot gereden, hier gezocht naar de richting Boxtel, moeilijk te vinden de fietsrichtingborden zijn tegenwoordig spaarzaam sinds het fietsroute netwerk, je bent bijna verplicht als je hier onbekend bent een kaart mee te nemen, uiteindelijk toch de route gevonden en dat werd beloond een nieuw aangelegd fietspad tussen Oirschot en Boxtel, dit verdient een schoonheidsprijs zoals dit in het landschap is aangelegd.
 
Daarna naar Oisterwijk deze route viel wat tegen gaat gedeeltelijk langs het spoor ik had gehoopt dat ik een stukje door de Kampina zou kunnen rijden, maar helaas toen maar teruggereden naar Tilburg, heerlijk fietsweer met 61 km op de teller, weer eens iets anders dan de Zeeuwse polderwegen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten