vrijdag 18 februari 2011

Stratenloop Westkapelle

donderdag 19 juli 2007 8:57 door Draver
 

Een mooie woensdagavond, wel een stevige wind van 4 uit het westen,ik was eerst van plan om een looptraining af te werken in de Schellach, maar de finish van Tour de France liep wat uit, dus maar besloten om op de Colnago naar Westkapelle te gaan.
 
Gelijk wat trainen en even naar de Stratenloop van Westkapelle kijken, een behoorlijk aantal deelnemers ongeveer 200 volgens de opperstalmeester Fred Rabout, de start was gelijk richting het westen met  de wind tegen, na de eerste ronde een kopgroep van 5 man, na de tweede doorkomst had de winnaar van vorig jaar Wim Nieuwkerk al een gaatje geslagen.
 
Bij de laatste doorkomst werd het nog erg spannend Huub Maas had aansluiting gevonden, maar bij de finish had Wim Nieuwkerk toch weer afstand genomen en won afgetekend in een mooie loopstijl, verder nog even gekeken naar de clubkleding, dat is tegenwoordig een allegaartje, een groep middenmoters loopt in kleding van een Middelburgse sportzaak.
 
Waarom deze uitverkoren zijn is mij een raadsel, en verder zag ik nog een paar atleten van Delta Sport,Dynamica en Schelde Sport die in hun clubtenue gekleed waren, waar is de tijd dat er geroepen werd daar komt de groene Dynamo trein jammer.
 
Verder iets over het parcours, het is moeilijk te belopen met al die steentjes dus ik neem aan bij de atleten dat dit toch wel minder aantrekkelijk zal zijn en erg blessure gevoelig, het was voor mij vroeger hier minder aantrekkelijk om te lopen, ik heb hier tweemaal gelopen met verschillende afstanden.
 
Het was ook nog de bedoeling om Mark de Boer te ontmoeten, hij loopt momenteel met een nieuwe hartslagmeter van Suunto als proefpersoon, wel leuk, mijn hartslagmeter is  stuk, en ben op zoek naar een vervanger voor mijn oude Polar Xtrainer,de Suunto T6 is zeer uitgebreid met de mogelijkheid om een footpod of een bikepod te koppelen, die de afstand via de GPS kan bepalen. Polar is nog niet zo ver, komen waarschijnlijk is september met een GPS sensor. 
 
Ik ben zelf nog via de zeedijk en Domburg, Oostkapelle en Veere terug naar huis gereden toch nog 47 km gereden, voor het lopen komen er weer andere dagen als het wat minder weer is, nu even profiteren van het mooie weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten