zaterdag 5 maart 2011

Mulisch op het Abdijplein

donderdag 6 september 2007 9:35 door Draver

Geen Mulisch zelf op het Abdijplein, maar wel een poëzie vertaald door popsongs, bezongen door zes rockdiva's het gedicht uit de bundel Egyptisch:
Verslag van de uitgezonden bode?

Achter duinen zag ik ijzer
In een geul door zand stromen
Toen ik bij de brug kwam. Maar eerst
Zocht ik de bron van het ijzer.
Toen ik de bron van het ijzer
Gevonden had, keerde ik terug
Naar de rivier. Ik verdwaalde
In het ijzer onder de brug
Aan het water. Gekruiste balken,
Klinknagels dreven het zweet
Uit mijn gezicht. Ik ging terug
Naar de bron van het ijzer,
Niet bang voor het ijzer, bang
voor de brug.

Het optreden begon deze avond volgens mij door wat problemen met de techniek een half uur later, voor een goed bezet Abdijplein, als eerste was Roos Rebergen ( band Roosbeef )zij had een zeer attente opmerking wat had ze in Middelburg verwacht een party tent om op te treden, verder had ze een heel leuke eigen versie op het gedicht gemaakt uit haar jeugd over de ijzeren beugel, verder ook nog twee eigen nummers.



Daarna voor mij wat onbekende zangeressen Pien Feith, Lea Kliphuis en Anneke van Giersbergen (voorheen zangeres van de band The Gathering).
Daar en als vijfde Ellen ten Damme samen met haar gitarist Robin Berlijn met een zeer mooie vertolking van het gedicht, en als afsluiting een bijzondere uitvoering van Plattgeliebt perfect gezongen en uitgevoerd zeer geslaagd voor deze avond.

En als afsluiting Mieke Stemerdink van voorheen de Gigantjes maar nu begeleid door de ex Wild Romance Band, Mieke was gekleed in de stijl van Nina Hage, muziek gaat ook wel die richting uit,met een stevig rocknummer werd deze avond door Mieke afgesloten.

1 opmerking:

  1. O, zit je hier, Draver.
    Ja ja, ik fiets weer -zij het nog niet hard want mijn spieren zijn verslapt.
    Ik woon op een ander adres, zonder wifi, dus de joetjoepjes kan ik weer niet zien; ik ben weer terug bij af. Maar ik laat me niet kisten en heb een bedrijf opdracht gegeven om iets op het dak te zetten, met een snoertje naar mijn (tijdelijke) leptop (Justitie houdt mijn iMac nog steeds vast, evenals mijn Nikom, mijn paspoort, mijn telefoon, mijn muziekcd's, enz.
    Wie denkt dat het leven over rozen gaat...

    Ceesgegroetje

    BeantwoordenVerwijderen